Vad är det som händer?


Jag är väldigt organiserad av mig. Håller koll på datum och händelser och dylikt. Men den senaste tiden har något hänt. Jag fattar det inte.

Först så glömde jag ju Sixtens bvc förra veckan. Och nu visade sig att jag helt gjort bort mig igen. Fast på ett annat sätt.

Jag ringde vår bvc-tant igår för att meddela att jag och Sixten inte kunde komma på föräldragruppen. Jag uppgav inte den egentliga orsaken, att jag helt enkelt ville ha roligare saker för mig just den tiden.

Bvc - Jahaaa.. Men jag kan inte hitta er nånstans, var det verkligen idag?
Jag - Ja, det var ju en barnpsykolog som skulle komma och prata.
Bvc - Jajaja okej. Men då var det nog * som skulle hålla i det. Då ska jag hälsa henne det.
Jag - Tack så mycket.

Inte mer med det..

Nyss stod jag ute i köket och fixade lunchmackorna. Blicken dras mot kalendern. Men vad står det där? Eller vad står det INTE där? Inget bvc och föräldragrupp uppskrivet på gårdagen. Konstigt. Jag kollar runt lite, bläddrar till nästa vecka. "Torsdag, föräldragrupp, 13:00, barnpsykolog".

Så mamma, när du tittade frågande på mig igår och undrade, "jaha, så föräldragruppen är varje vecka då?". Och jag svarade, "nej varannan".. nu förstår jag varför du undrade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0