Härliga lediga dag


Idag är det är härlig dag. Dock har jag ett uns av vemod hängades över mig. Jag känner att jag verkligen saknar att vara mammaledig. Verkligen. Det var så mysigt att ta promenaden till dagis med Olof och Sixten i morse. Se hur kul Olof tyckte det var att komma till dagis, och kunna lämna honom med insikten om att han kommer hämtas igen om bara fem timmar. Sen ha en mysig förmiddag hemma med Sixten. Sitta på golvet och leka, se hur han blir mer och mer självständig. Pekar på det han vill ha, mer och mer vågar släppa taget när han står upp. Sedan fixade jag med lite tvätt, plockade lite allmänt, förberedde middagen. Gav Sixten lunch och njöt av att titta på honom när han koncentrerat försökte få upp maten på skeden.

 

Nu sover Sixten där ute i vagnen, och jag lullar runt själv här inne. Plockar lite till. Läser en tidning och äter lite själv. Och nu, uppdaterar bloggen.

 

Heliga tisdag!!! Glad att jag har en ledig dag mitt i veckan. Behöver den verkligen. Få koppla bort stressiga vardagen på jobb, vara med mina barn, vara i mitt hem. Ha lite lugn i kroppen. Viktigt.

 










Kommentarer
Postat av: Mormor

Härligt grepp du har om skeden, Sixten!

2012-04-03 @ 12:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0