Himmalagat


När Olof var en liten plutt, gav vi honom både hemmalagat och färdiga burkar från Semper eller Nestlé eller vad det nu var. Hälften hälften ungefär. Han slukade rubbet. Sixten då? Nja, Sixten har lite mer krav på sin mat. Med all rätt! Vissa sorter från affären funkar, men det mesta tröttnar han på efter några tuggor och börjar istället peka mot det där skåpet där han vet att vi har fruktdesserterna. Smart kille. Hemmalagad mat, ska det vara. Och såklart min lille plutt endast ska ha det bästa!! (själv hade jag inte velat äta burkmaten..)

Idag kom jag hem till en doft av ugnsbakad falukorv och potatismos. Extremt gott. Min man är grym. (puss älskling!) Och pojkarna åt och åt och åt. (yes, Olof hade en ätardag idag. Rätt glest mellan dom nuförtiden..) Så blev det en del potatismos över. Så nu har jag precis gjort storkok (blev sju små matlådor till Sixten). Kokte fisk, morötter och broccoli smaksatt med lite fiskbuljong och timjan. Och som grädde på moset, potatismos och grädde såklart :)

Imorgon blir det himmalagat till lunch, Sixten lille.


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Sträck på dig, käre svärson, med så mycket beröm från hustrun! När bjuder du svärmor på mat?

2012-04-12 @ 20:50:49
Postat av: bigmac

På kalaset om inte annat. Men dörren står alltid öppen.

2012-04-13 @ 08:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0