Mmmmumsigt


Igår kom mamma, pappa och Johan hit. Pojkarna blev överlyckliga. (ja jag och Marcus också såklart!) Vi proppade i oss tacos och efterrätt och lösgodis. Mumsigt värre.

Efterrätt? Jovisst. Och det var superenkelt och supergott. "Receptet" (ja jag använder "" för det är knappt ett recept, så enkelt är det!) har jag fått från kära svärmor. Vi blev bjudna på det där hemma för ett tag sen.

Ta alltså frukt eller bär eller både och, helt enkelt vad man gillar. Jag tog endast jordgubbar. Och inte vilka jordgubbar som helst, utan jordgubbar från just svärmor Agneta som plockades i somras och som legat och väntat i frysen på att bli uppätna. Alltså: lägg frukt/bär i en ugnsform eller i portionsformar, strö över kokos och hackad vit choklad. Jag använde chokladknappar. In i ugn på 200 grader grill, 7-10 minuter, håll koll på godsakerna! Frukten ska bli varm och chokladen smälta, men inte brännas! Njuuut med vaniljglass.

En bild på miraklet innan det åkte in i ugnen. En bild på miraklet efter det varit inne i ugnen finns inte, för det åkte snabbt in i våra munnar istället :)




Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var jättegott!

2012-04-01 @ 19:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0