Söndag soliga söndag


Vilken perfekt söndag det har varit. (och fortfarande är... smaskar nämligen på överbliven tårta från kalaset igår...)

Det blev några timmar i trädgården idag, som jag hade hoppats på. Olof och Marcus var iväg en sväng och köpte födelsedagspresent från Olof till Sixten. Olof valde omsorgsfullt ut ett paket med en stor Jerka, en stor Blixten-kanin och en stor Rorri-bil. "Den vill nog Sixten ha". Sixten ja.. Olof joinade iallafall mig i trädgården när dom kom hem. Under tiden sov Sixten i 2,5 timme i sin vagn.

Dagens mission var att göra i ordning vårt lilla trädgårdsland. Innan jag sådde massa göttigt, mjukade jag upp jorden och rensade bort pinnar och stenar och annat skräp. Skönt att där inte var massa ogräs. Det kommer det tillräckligt med framåt sommaren..





Sallad, morot, dill, basilika och gul lök



Mammas lilla hjälpreda







Sått, vattnat och klart



Härlig vårträdgård, vår trädgård :)



Under tiden var Marcus lite spontan och pysslade med följande:



Idag har jag verkligen tankat energi inför kommande arbetsvecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0