Det går bra!

 
Sixten är väldigt nyfiken på allt som finns att leka med på dagis. Han älskar att gå runt på gården, han håller fröken Else hårt i handen. Ser sig sällan om efter mig, men skiner upp i ett härligt leende när han ser mig. Det är underbart att se.
 
Lunchen är det lite si och så med. Igår åt han i princip inget, förutom några gurkstavar. Sixten älskar verkligen gurka.. Idag serverades det lasagnette, och några tuggor gick ner. Man fick absolut inte mata honom, varken jag eller Else. Men det måste ju vara svårt det där. Att gå från att leka, gräva sanden och sitta på cyklar, till att gå raka vägen in och sätta sig vid matbordet. Han hinner nog inte med i svängarna riktigt, hinner inte smälta vad det är som händer innan nästa moment tar vid.
 
Nu är det helg, två dagars ledighet. På måndag fortsätter vi med inskolningen. Då ska jag säga hejdå för första gången. Det ska bli spännande!
 
Sixten hade redan fått upp en bild vid sin plats. Jag märkte inte ens att någon hade kameran ute igår!!
 
 
Olof har det jätteroligt på sin avdelning. När vi kom igår för att hämta hem honom, mötter jag av ett rungande NEJ! Och Gå hem igen! Nåja, det är väl bra att han har roligt iallafall :) Olof cruisade runt i lekhallen när vi kom.
 
 
Sen är det ju såklart det obligatoriska badet. VARJE DAG :)
 
 
Det känns bra det här! Nu sover Sixten ute i vagnen. Han slocknade på fem röda efter vi lämnat dagis. Olof hämtar vi hem klockan två!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0