Giraffen och Grodan

 
Imorgon är det dags för ett besök på dagis. Så spännande. Har pratat mycket med Olof om det. Förra veckan sa han ett par gånger att han inte alls skulle börja på giraffen, men idag verkar han pepp :) Så svårt för en 3-åring att förstå också kanske. Sommarlovet är slut, snart är det höst. Varför det mamma? Ja, hur förklarar man det liksom..
 
Det känns som sagt som en stor lättnad att jag redan känner avdelning Grodan, där Sixten ska gå, väl. Och jag känner till fröknarna på Giraffen lite grann, deras ansikte är väl bekanta. Känner mig spänd! Olof är en fantastiskt skärpt liten stor 3-åring, ska bli kul att se honom utvecklas ännu mer. Se hur deras pedagogik kan hjälpa honom i utvecklingen.
 
Det jag tycker är mest jobbigt med Sixtens inskolning, är att han fortfarande inte går själv. Jag oroar mig inte på något sätt om just det faktum att han inte går än, (Olof var ju 16,5 månad när han släppte taget och gick själv..) utan att han kommer behöva krypa runt på marken på gården när de är utomhus, och när han sen väl tar de första stapplande stegen är det nog ganska stor risk att han blir nersprungen av de andra barnen!
 
Och såklart, det faktum att det förmodligen kommer vara dagis som kommer få uppleva hans första steg, och inte jag..
 
Jag lämnar såklart rapporter under veckans gång!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det kommer att gå så bra både för stor och liten:-) Hoppas det går bra för mor och far med...

2012-08-12 @ 23:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0