Helg

 
Nu har jag varit ledig en hel vecka, och det har varit underbart. Således har Marcus jobbat en hel vecka, vilket han tycker varit underbart :) Han kände sig verkligen nöjd och ganska färdig efter att ha varit hemma i sex månader. Sen älskar han sitt jobb, och är väldigt duktig på det dessutom, så det är klart att han längtat lite tillbaka!
 
Själv har jag varit väldigt avundsjuk på Marcus dessa sex månader. Visst, jag var själv hemma elva månader, men VAR tog de elva månaderna vägen?? Det går så fort. Men jag njöt verkligen av att vara hemma med pojkarna. Det kan jag lova. Och nu, efter en tuff vår och sommar med ny tjänst på jobbet, ser jag verkligen till att njuta av mina tre veckors ledighet.
 
Veckan som gått har vi inte gjort någonting särskilt. Sixten var ju sjuk förra helgen, och det har tagit ganska lång tid för honom att återhämta sig. När väl febern var borta, kämpade vi med hans avsaknade aptit och aningens stormiga humör :) Vi är inte riktigt vana vid det, Olof har aldrig visat humör på det sättett Sixten kan göra! Vi försöker också få tillbaka sov- och nattrutiner. När han var sjuk, sov han mycket hos mig. Men nu har det iallafall gått två nätter då han återigen sovit i sin egen säng i sitt egna rum hela natten. Skönt det!
 
 
 
På torsdag i nästa vecka, börjar inskolningen på dagis. Jag är så spänd och rätt så nervös, om jag ska va ärlig.. Jag tyckte det var jobbigt när Olof skolades in. Men det berodde helt och hållet på mig själv. Olof tyckte direkt att det var roligt och spännande, var inte ledsen en enda gång under inskolningen, inte heller när han lämnades (usch, det låter så hemskt.. lämnades!). Men ändå gick jag därifrån med en klump i halsen varenda gång. 
 
Men jag kommer nog tycka det är ännu jobbigare denna gången. Sixten är ju min minsting. Min lille bebis!! (får en klump i halsen bara att skriva om det!!) Har valt en annan inskolningsmetod denna gången. Nu ska jag vara med de första dagarna, och vi ska vara där tre-fyra timmar i taget. Stor fördel är det ju såklart, att Sixten ska börja på samma avdelning som Olof gick i två år. Avdelning Grodan :) Så jag känner ju alla dagisfröknarna. Eller oj förlåt, FÖRSKOLEPEDAGOGERNA.... Så det känns ju tryggt iallafall. 
 
Vi ska få en mjukstart iallafall och komma och hälsa på redan på måndag. Då ska jag bekanta mig med Olofs nya avdelning, Giraffen. STORBARNSAVDELNING... oh herre gud. Där fick jag en gråtmild klump till som jag kämpar emot för fullt.
 
Sixten fick en ryggsäck av sin mormor. Bedårande söt, tycker jag,
 
 
Olof fick också en present. Just nu älskar både han och jag Busiga Bebben. Jättefina böcker! Skönt med lite omväxling från böcker med ord som kachoooow och andra racing-termer!
 
 
Idag kan vi nog lugnt påstå att Sixten är tillbaka till sitt old-self igen. Skönt! Vi ska om ett par timmar packa in oss i bilen och köra till Malmö. Pojkarna ska vara hemma hos sin mormor och morfar, och under tiden ska jag och maken titta på bilar! Japp, en ny bil ska det tydligen bli här hemma inom kort. Spännande va :)
 
Till sist, en bild på en poserande, nåja.. Olof i nya jeans:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0