Keeping busy..

 
Mitt lilla hjärta brast i morse. Sixten var ett solsken hela morgonen, han var ett solsken när vi vinkade av Olof på Giraffen, han var ett solsken när vi svängde in på Grodans gård och även in i kapprummet. Sen när Else mötte oss och sträckte fram handen, skakade Sixten bestämt på huvudet. (där bildades klumpen i halsen..). En flicka kom med en gitarr, Sixten blev eld och lågor och vi satt på bänken och spelade en stund. Jag sa att nu ska mamma gå och jobba, Sixten kastade sig mot mig och pekade på dörren (klumpen i halsen växer..). Else säger Kom här Sixten så ska vi vinka på mamma. Sixten börjar gråta och tittar på mig med utsträckta armar. (jag kan knappt andas av den tjocka gråten som växer inom mig). Jag går ut och runt till fönstret där Sixten gråter förtvivlat i Elses famn. Jag vinkar glatt och hatar mig själv lite.
 
Det var jobbigt i morse..
 
Så vad händer här hemma om dagarna? Ja, jag håller mig sysselsatt. Det vanliga såklart med städning och matlagning. Igår skrubbade jag pojkarnas tripptrapps med såpa och svamp. Ugnen sprejades igårkväll och skrubbades rent för en stund sen. Även gallerx3 till ugnen är nu skinande rena. Filtret till fläkten ovanför spisen är rengjort. Resterande fönster, dvs baksidan på huset, är putsade. Likaså fönsterbrädena. Skulle ta insidan också, men ajdå.. fönsterputsmedlet tog slut. What a pickle! Vårt dubbelsängstäcke hänger på tork därute i solen och vinden. Härligt härligt.
 
Men asså, det är inte bara all work and no play. Jag är faktiskt även halvvägs genom säsong 3 av Glee..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0