NU så!

 
Jag är tillbaka i mitt esse :) Jag har nu varit ledig i fyra dagar, och det är störtskönt! Nu får även jag ta del av Sixtens mysbehov och Olofs förnuftiga kommentarer. Och effektiviteten, den kom tillbaka av sig själv. Helt naturligt. Som idag. Vad har vi gjort? Jo, de vanliga morgonbestyren såklart med frukost, tandborstning och sommarlovsmorgon på tv. En maskin tvätt är tvättat och upphängd, alla dammkorn är upptorkade och dammråttorna uppsugade. En laddning lera har blandats med Olof, rosa och grön. Lunch har lagats och ätits. En kort promenad mellan regnskurarna för att slänga kartong och en titt in i affären för att handla ägg och champisar.

Nu sover Sixten och Olof målar med vattenfärger. Och jag då? Jag BLOGGAR ju :)
 
En spann med rosa lera och en spann med grön lera. Olof tröttnade dock efter typ en kvart. Och Sixten tröttnade efter trettio sekunder då han insåg att lilla mamma hade ett hököga på honom hela tiden för att se så att inget hamnade i munnen!
 
 
 
Gummistövlar på så att de små fötterna inte blir blöta!
 
 
Haha, idag fick jag också ta del av Olofs lustiga uttryck som Marcus instagrammat och whatsappat om nu i flera månader! "Titta, det lövet är misstänksamt! Det är ju inte höst nu!"
 
 
I affären fanns det härliga blommor. Det har länge varit dags att byta ut den i Olofs rum. Perfekt. Olof fick själv välja färg. Gult såklart! "Åh den luktar underbart mamma"
 
 
Snart är det dags att bestämma sig för vad som ska göras åt den där biten fläskytterfilén som jag tog upp ur frysen igårkväll. Heltstekt, medaljongstekt eller bitstekt :) tricky tricky..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0