Soffhäng

 

Då var det torsdag och kväll och häng i soffan. Pojkarna sover, Marcus dricker sin shake, jag BLOGGAR I SOFFAN. Jepp folks, ni läste rätt. Nej, mannen kom inte hem med en sprillans ny laptop i nån fräsig färg och presentsnöre runt. Däremot kom han med det braiga förslaget att han ju kunde ta hem sin jobbedator. Inte illa pinkat ändå!

 

Nu ska det bloggas.

 

Hmm… prestationsångesten kryper på, känner jag.

 

Galen dag på jobb i alla fall. Fortfarande folk på semester, så jag hade massa jobb att göra som egentligen inte var ”mitt” att göra från första början, därför hamnade mina avdelningar i andra hand och jag stressade på eftersom min nya arbetstid på torsdagar har sluttid 14.30. Nåja, jobbade alltså på, torkade svettpärlor från pannan ett antal gånger, och satt på bussen hem 14.46 och kunde hämta pojkarna halv fyra!

 

Lämningen i morse gick, enligt personalen på dagis och pappa Marcus mycket bättre än i måndags. Själv vet jag inte. Jag minns bara en ledsen Sixten med utsträckta armar. Olof kunde inte börja leka fort nog.

Olof ja.. han blev lika rosenrasande idag när jag kom och hämtade hem honom. ”GÅ HEEEEM MAMMA, JAG SKA STANNA HÄR!!!!”. Nåja, jag tar inte illa upp :)

 

Sixten satt och grävde glatt i sandlådan med stövlar och regnbyxor på. Han sken upp i världens största leende när jag och Olof kom in på gården. Sen blev han vansinnig när jag tog av honom de leriga byxorna och stövlarna. Jaha.. säg den glädje som varar för evigt.

 

Nåja, jag fick med mig hem två nöjda och glada grabbar till slut. Direkt ner i badet, sen placerade sig Olof vid legot och Sixten hamnade i soffan med Babar. Efter en stund joinade Sixten mig i köket och Olof fastnade vid Babar. Skala skala potatis, i med lax i ugnen och koka koka broccoli. Vips middagen var klar och Marcus kom hem

 

Guuuuud, vilken tråkigt text. Sover ni? Rinner dregglet i mungipan ner på kudden än? Detta var vad jag hade att erbjuda ikväll gott folk.

 

Ja vaddå, jag är inte van vid att sitta i soffan och skriva. Och dessutom hänga med i Robinson samtidigt. (Jaaa, vi följer Robinson.) 

 

 


Kommentarer
Postat av: Christine

Weeeehooooo!

2012-08-31 @ 07:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0