Den där Audin..


Jag känner mig förföljd.

Nu ska jag berätta nåt här som kanske kan verka.. märkligt? ..konstigt? ..fullt förståeligt? Döm själva.

Jag tycker inte om Audi-bilar. Nej verkligen inte. Det har inget att göra med personen bakom ratten, för den kan jag omöjligt veta något om. Men den där bilen alltså. Usch.

Låt mig försöka förklara.

Jag håller hastigheten när jag är ute och kör. Även om jag kör på vägar där "polisen aldrig ändå står". Jag har bara haft körkort i 14 månader. Har nu nån slags prövotid på det. Så om jag åker fast för fortkörning, får jag nog inte "bara" böter. Skulle tro att körkortet ryker. Jag vet inte riktigt. Men tänker inte riskera något.

Iallafall.

När man kör på en, låt oss säga 70-väg med bara en körbana i vardera riktning, och faktiskt håller 70 km/h kommer det förr eller senare att ligga en bil bakom en och nosa väldigt väldigt nära. Det är inte många som vill hålla max 70. Det verkar vara väldigt svårt. Inte särskilt svårt att hålla just 70, men det verkar vara nåt inbyggt hos många bilförare att de måste måste pressa hastigheterna hela tiden. Oavsett max tillåtna hastighet. På 70-vägar körs det i 90. På 90-vägar körs det i 100. På motorvägen ska man gärna brassa på i 130. Vad gör det liksom? Skulle det mot all förmodan stå en polis (det finns verkligen för lite hastighetskontroller ute på vägarna..) , får man ju "bara" böter.

Iallafall. (igen..)

Den allra värsta bilen jag vet att ha bakom mig, är AUDIN... Den är så elak! (återigen, bilen.. INTE föraren.) Det är något med framlyktorna. De skiljer sig från övriga bilars med sina snea sken. Så elakt lyser den på en..



Bara helt appropå absolut ingenting. Men det är något jag tänkt mycket på.. Skönt att ha ventilerat lite.



Kommentarer
Postat av: Annelie

Hahahaha du är ju rolig du! Nu när du säger de så ser den faktiskt inte alls snäll ut. Tack, dina pojkar är också jättesöta ;)

2012-02-16 @ 22:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0