Expensivo..


Det är inte klokt så dyrt allting blivit. Pensionärsvarning eller sunt förnuft? Jag vet inte riktigt. Men faktum är att de senaste gånger jag varit och storhandlat, har jag sagt till min kära make exakt det. Slutnotan blir bara högre och högre för varje gång jag handlar!

Har rätt bra på koll på priser och sånt. Tycker mig inte ha märkt några större prishöjningar. Om man kollar på varje vara för sig.

Nej, det kan såklart inte vara så enkelt att vi nu är en familj med två vuxna och två barn som ska utfodras. Inte heller är det så att det äts mer här hemma nu när vi är hemma allihopa några veckor. Såklart inte. Det ÄR affärens fel...



Ajja. Det drabbar ingen fattig.... Som föräldraledig tjänar man ju fett med kosing. Vänta ska ni få se.



Jag och Olof var på vårt härliga Willys tidigare idag. Ja, vagnen är full med Ica-påsar. Men så dyrt som allting blivit idag måste vi återvinna våra påsar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0