Min tisdag!


Var iväg några timmar idag för lite träning av olika slag. Först en tur till Sportlife. Tänkte pressa mig själv idag och ville verkligen svettas och känna kalorierna rinna av mig. Sagt och gjort.

Crosstrainer 45 minuter, brände 562 kalorier!
Löpband 15 minuter, rask gång med lite lutning.

Mycket nöjd! Och svettigt blev det. Najs.´

Jag kämpar ju på med maten och så. Försöker undvika det onödiga småätandet. Just mellanmål är något jag verkligen inte klarar av. Äter mina tre huvudmål varje dag, frukost lunch middag. Ibland på kvällen tar jag mig lite frukt. Idag åt jag en risifrutti vid halvelva, sen iväg och träna över min normala lunchtid. Så efter träningen åt jag en sån här:



Low calorie bar. Ja verkligen. 210 kalorier bara. Mättar bra. Har testat lite olika sorter. Smaken har varit okej på de flesta, men konsistensen... urk urk URK. Säger bara Naturdiet. Fy sjutton. Räligast nånsin. Man tuggar och tuggar och tuggar, grynig massa som är omöjlig att svälja ner. MEN så testade jag Allevo. Helt okej! Denna med Toffee-smak, smakade nästan (NÄSTAN) som Japp (ja, chokladet alltså... fattar ni?) Röda bär var också god. INTE blåbär..

Liten parantes bara..

Sen blev det en tur till sjukgymnasten. Idag fick jag de magiska nålarna i mig igen. Var ett par veckor sen sist, har ju arbetat med ryggen de senaste gångerna jag var där, kände att det var dags igen. Känner också att ryggen är lättare att arbeta med hemma på egen hand, än vad fogarna och bäckenet är. Framöver kör vi akupunktur var 2-3 vecka, för att underhålla det. Skönt att veta att jag kommer kunna fortsätta göra det, även när jag börjat jobba eftersom jag kommer vara ledig varje tisdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0