Morotsbiffar!


Att utesluta kolhydrater från middagen, har varit förvånansvärt lätt. Dock har det blivit kanske lite väl mycket rårivna morötter. Vilket jag är barnsligt förtjust i! Men jag vill inte tröttna på det heller.

Idag tog jag inspiration från Annika Sjöö. Det blev: RÅRIVNA MORÖTTER :) Fast med variation!

Morotsbiffar:

8 st morötter, fint rivna
2 ägg
salt och peppar

Blanda och stek i lite fett/olja tills det fått fin färg! Grymt saftiga biffar. Mumsigt, tyckte både jag och Sixten. Olof ville gärna smaka min "fisk" (?), men när han fått in en bit i munnen, åkte den ganska snabbt ut igen. Inte så poppis där inte. Maken smakade givetvis inte ens på det. (han är väl inte Gaaalen?)

Morotsbiffar, med köttbullar och haricots!






Kommentarer
Postat av: Mamma

Ser jättegott ut, ska absolut prova!

2012-02-05 @ 13:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0