Sjukling?


Vid elva-tiden ringde dagis och bad oss hämta hem Olof eftersom han hade diarréat. Okidoki, sa jag och gav mig iväg. Olof mådde dock inte dåligt när jag kom, han satt glatt och bet på en oliv hade det allmänt göttigt. Men ett par andra barn och två vuxna var dåliga och hemma med just rinnande avföring. (ja men ursäkta mig om ni blev lätt äcklade nu..) Så det kan ju ändå vara nån rälig liten bacillusk som härjar där. Så Olof kommer vara hemma även imorgon!

Annars rullar det på här hemma liksom. Renoveringen är ju klar! Och vi är väldigt nöjda. Nya väggar och nytt golv. Jättejättefint golv. Väggarna är inte så fina.. än :) De ska nämligen svärfar komma hit och måla lite senare i vår. Men nu är man iallafall inomhus när man går in i rummet!

Därmed är även vår grovingång åter i bruk! Det har vi stört oss på mest under renoveringen. Att behöva gå in med slaskig vagn (eller iallafall slaskiga hjul på vagnen) och saltfläckiga skor som resulterar i saltfläckigt golv. (eller iallafall saltfläckiga tidningar som vi klätt golvet med.) När vi nu åter kan använda andra ingången, så kommer där givetvis också dras in massa snöslask och skit, men vi slipper iallafall titta på det :)

Ajja.. that time of the year ju. Och i morse var det ju med risk för livet man gick utanför dörren. Isgator deluxe. Men vi överlevde. Som väl märks!

Ikväll blir det färsbiffar, kall sås och sallad. OCH, håll i er nu..., vitlöksbaguetter!!!!! Oh yes, wipe that dreggel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0