Småkottar


Varje tisdag blir barnen på Olofs dagis indelade i olika grupper. Olof, som är -09:a, tillhör gruppen Småkottarna. Då går de ut i "skogen" som ligger precis utanför dagis och letar små och stora pinnar, kottar, bygger små fågelbo och hittar på massa spännande. Och eftersom det idag är tisdag, och vi valde att ha honom hemma idag också för ytterligare en dags vila efter kräksjukan, bestämde jag mig för att vi skulle ha en egen liten Småkotte-dag.

Det blev enormt uppskattat. Av både Olof och mig själv faktiskt. Jag brukar aldrig ge Olof den tiden han vill till att gå och undersöka pinnar eller plaska i vattenpölar. Oftast har vi en tid att passa (dagis), eller så har jag ju Sixten i vagnen (inte så kul för honom att stå still en längre stund) eller så fryser jag :)







Men idag var det all-in som gällde. Det plaskades, det lerades och lektes till max. Olof var härligt trött när vi kom hem igen, 1,5 timme senare. Lite mellanmål och sen ett bad på det! Den perfekta eftermiddagen, enligt mig!







Nu slappar Olof i soffan, medan Marcus och Sixten gått in i sovrummet för att sova en halvtimme. All good :)








Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Underbara bilder på mor och son! Viktigt med lite egentid.

2012-02-21 @ 22:15:04
Postat av: Mamma/Mormor

Underbara bilder på mor och son! Viktigt med lite egentid.

2012-02-21 @ 22:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0