Äggamacka och pepsi max


Denna eftermiddag vankades det fotboll här hemma och till följd av detta stuvade jag in mig och boysen i bilen (körkort!!!!!!) och körde hem till mamma. Hennes boys (pappa och Johan) var iväg på hockey. Sport sport sport. Nåja.. Vi spenderade några mysiga timmar ihop, åt mackor med kokt ägg och drack pepsi max (ja, jag gjorde det iallafall..) Pågarna är tokiga i sin mormor, så är det bara. Redan när vi stod på trappen och hade knackat på, började det spritta i Sixtens ben och han smajlade upp sig. Tror han kände igen var vi var, innan vi ens kommit innanför dörren!

Annars har söndagen varit slapp och härlig. Veckohandling fick jag också till. Nu har jag precis letat upp telefonnummer och även mailat ett par olika places för att kolla upp om det är möjligt att hyra lokal till kalas framöver. Vi har ett ganska litet hus. Eller nej. Vi har ett alldeles perfekt hus, men ytan för att husera 30pers på kalas, är lite liten :) Det hade gått, men då hade det inte funnits nån plats alls för mingel eller soffhäng. Visst hade vi kunnat ha flera kalas, och delat upp våra familjer. Men det känns lite för jobbigt och tråkigt. Vi får se om vi får något napp!

Sen vet jag inte om jag vågar skriva det som kommer skrivas nu.. kanske kastar en förbannelse över det då. Får lägga till ett fett *peppar peppar* efter det helt enkelt..

Iallafall: Jag har inte haft ont på fyra dagar! Alltså sen jag var hos sjukgymnasten i torsdags! Vet inte om det beror på de övningar jag fick, och som jag utfört morgon och kväll. Eller kanske var det magiska akupunktur-nålar som fungerade direkt. Inte vet jag. Men, alltså, smärtfri! *PEPPAR PEPPAR* Incredible.

Mer då.. ja asså, här kommer en till *peppar peppar*-grej. Potträningen går galant! *PEPPAR PEPPAR* Olof är jätteduktig. Han säger inte ifrån än när han behöver gå, utan det är vi som hela tiden frågar och frågar. Men det känns verkligen som att vi kommit över en rejäl gräns där.. Hoppas bara inte det raseras när dagis börjar igen på tisdag!

Nu har mammagrisen i soffan bestämt sig för att pappatajmen är över för ikväll. Nu vill han till mamma.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mormor är tokig i pågarna också, vill jag lova!

2012-01-08 @ 21:01:08
Postat av: Mormor

Mormor är tokig i pågarna också, vill jag lova!

2012-01-08 @ 21:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0