Creamy curry chicken


Nyfiken på en genväg i köket? Santa Maria Easy cooking har flera olika kryddmixer för olika ändamål. Vi har flera gånger köpt kryddmixen till grekiska biffar, Bitfteki, samt härliga Cevapcici som man njuter med sallad, sås och lök i pitabröd!

Idag åt vi alltså, Creamy curry chicken



Kycklingfiléer läggs i ugnsform. Jag delade filéerna i lite mindre bitar. Rör ihop, enligt påsens instruktioner, 2 dl creme fraiche och 2 dl vatten och tillsätt sedan kryddmixen och häll över kycklingen. Men HALLÅ, mina varningsklockor började iallafall ringa på en gång. Den mängden sås gör ju ingen människa lycklig. Jag rörde ihop 5 dl creme fraiche med 3 dl vatten. Hade dock samma mängd krydda (dvs en påse..), och blev i min smak inte för fjuttig för det..



In i ugn, 225 grader, 20-25 minuter. Servera med ris och valfritt, passande tillbehör. Samtliga familjen C:s familjemedlemmar åt med god aptit och smaskande hum-mums.

Olofs, aka broccoli-monster, tallrik:




Sixtens tallrik, mixad och blandad med lite grädde:



Mamma Annas tallrik, utan ris, med massor av rivna morötter, blomkål och några få små broccolibuketter (som sagt, Olof = broccolimonster..)



Testa!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ser gott ut!

2012-01-22 @ 21:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0