Förvånad!


Olof förvånade mig idag! Vilket nu har fått oss att tänka i nya banor i hans potträning.

Han skulle bada, och hade därför inga kläder eller blöja på sig. Jag höll på att tappa upp hans bad under tiden som han var inne på sitt rum och valde ut vilka bilar som skulle få följa med och bada. Så kommer Olof plötsligt och säger, Mamma jag måste kissa! Och detta var f ö r s t a gången som han sagt till om att han behövde kissa. Imponerad och med hakan nere i golvet satte jag fram pottan till honom.

Så, ner i badet. Efter tio minuter, "Mamma jag måste kissa! Snabbt! Snabbt mamma!" Oj, okej. Snabbt! (jag hann förundras över att han faktiskt inte bara kissade i badkaret..) Snabbt upp i handduken, torka torka och så ner på pottan. Det tog en halv sekund, sen hörde man strilandet.

Visst är det coolt!! (ja, som småbarnsförälder, räknas detta som extremt coolt..)

Så kan det "helt enkelt" vara så att Olof känner och tänker; Har jag blöja, ja då är det ju bara att kissa på liksom. Har jag inte blöja, nä men då måste jag ju säga till om jag behöver kissa!

Så på med kalsonger efter badet. Så satte han sig (INTE i soffan..) på sin stol vid bordet och byggde med smålego ett tag. Efter en stund ropade han dock att han hade kissat i kalsongerna. Så efter att ha rusat till badrummet med honom, fann jag att han kissat ungefär fyra små droppar i byxorna. Förmodligen hade det helt enkelt "bara kommit". Häftigt var, tycker jag, att han faktiskt stoppade det när han upptäckte det. För sen kissade han klart på pottan.

Känns som ett stort kliv framåt. Kanske har vi varit för bekväma med att vi inte haft honom utan blöja så mycket.. Ska prata med dagis imorgon, och se så att dom är beredda på lite ner kissade byxor framöver. Isåfall kör vi på nu!

Ikväll blir det till att namna alla små kallingar

Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag säger det igen , underbara unge!

2012-01-30 @ 19:42:31
Postat av: Farmor Agneta

Var duktig han är:)

2012-01-31 @ 07:10:05
Postat av: Farmor Agneta

Vad duktig han är:)

2012-01-31 @ 07:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0