Knäckebröd


Ni måste testa detta amazing knäckebröd! Vet inte var receptet kommer från, men jag har fått det från min mamma som fått det av en kollega. Freaking fantastic.

Ingredienser:

2 dl majsmjöl
1 dl solrosfrö
1/2 dl pumpafrö
1/2 dl sesamfrö
1/2 dl linfrö
1 tsk salt
1/2 dl rapsolja
2 dl kokhett vatten



Blanda alla ingredienser i en skål



Bred ut på en plåt som du klätt med bakplåtspapper. Det som är lite märkligt nu, är att när min mamma gjort smeten har den blivit för lös för att göra det jag gjort nedan. Dvs, skurit till bitar innan de åkt in i ugnen. Men som ni ser, gick det alldeles utmärkt här. Mysterie, I know.. Jag valde att göra knäckisarna till små snacksbitar, snarare än stora knäckebröd. Gör som ni vill.



Blir smeten för lös för att göra bitar av innan gräddning, bryter du helt enkelt loss det senare!

Grädda i 55 minuter i varmluftsugn på 150 grader. Eller som jag gjorde, efter tips från svärmor (som inte heller har varmluftsugn!), sätt ugnen på 170 grader, sänk efter stund till 155 grader.

Smaskens!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0