Nytt år!


Årets första dag har varit ganska innehållslöst. Precis som det ska vara. När pojkarna vilade efter lunch, övervägde jag en sekund att lägga mig i soffan och vila. MEN som tur är så ändrade jag mig snabbt och gav mig ut själv på en härlig långpromenad med lite bra musik (Glee-soundtrack) i öronen. Det var riktigt skönt. Det hör dessutom nyårsdagen till, att ta en lång promenix. Vanligtvis brukar man frysa benen av sig, men knappast i år när det var 6.5 plusgrader ute :)

Sen åt vi middag ihop, alla fyra, mamma o pappa o Olof o Sixten. Och alla åt samtidigt, och alla åt samma mat. Och det är faktiskt första gången vi gör så, och det var riktigt mysigt. Vanligtvis äter Sixten precis före, eller precis efter, och då oftast gröt. Men nu åt vi som sagt samtidigt. Och till middag på denna allra första dagen på 2012, lagade jag spagetti och köttfärssås med kokt broccoli.

----

Nyårsafton var supernajs med urgod mat.

Förrätt: Laxröra på hemmagjort knäckebröd/rostebröd till barnen.
Huvudrätt: Oxfilé-medaljonger med örtsmör på en bädd av potatiskaka. Grönsallad och bea.
Efterrätt: Två sorters cheesecake, en bakad och en fryst.

Chipps, dipp och praliner. Diverse drinkar och groggar slank ner lite här och där. Ja inte hos mig, jag var ju kvällens chaufför :)

Allt var sjuuukt gott, och jag hade gärna ätit om både förrätt och huvudrätt redan imorgon. SÅ gott var det :) Och så hade vi knyte, så alla bidrog med något. Härligt!

Olof höll sig vaken tills vi körde hem vid 00.45. HUR orkade han det?? Galet. Sov gott sen till halv nio i morse.

Imorgon är det redan vardag. Olof har dock jullov från dagis en vecka till, men Marcus lilla ledighet är redan slut. Det har gått för snabbt alltså. Men nu är det bara en månad kvar för Marcus, sen är vi hemma allihopa hela februari, och SEN, sen är det The End of min föräldraledighet. Buhu. Fast roligt också :)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Ibland finns inget bättre än att göra ingenting!

2012-01-01 @ 23:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0