Oldie but goldie


Idag lagade jag en smarrig maträtt som vi åt mycket när jag var liten. (Eller yngre iallafall) Minns det särskilt starkt, särskild under min lilla vegetarian-period (oh yes, en sån har väl många gått genom..), Då fick mamma göra såsen för sig, och lägga undan en portion till mig innan hon la ner köttet! Goa mamma.

Idag serverades det iallafall fläskfilé i såsen till samtliga i min lilla familj. Olof valde dock att bara äta pasta och broccoli, som han så ofta gör. Men Sixten åt med god aptit.

Alltså: fläskfilé, champinjoner och pressad vitlök i en sås av härlig creme fraiche. Denna afton sparsamt kryddad med lite svartpeppar för att passa alla åldrar. Serverad med pasta till männen, och till mig själv såklart massa rårivna morötter och broccoli!



Mucho delicato.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0