Slut på jullov!


Så var det dags att gå till dagis igen i morse. Det var en morgontrött, som alltid när det inte är helg.., Olof jag drog upp i morse. I höstas gick vi ju upp kl.7 varje dagismorgon just för att Olof är så seeeeg på morgonen, men för att få rätt på Sixtens nya rutiner funkar inte det. Så vi låg till halv åtta istället. Najsigt värre.. Dock så blev det ju ett evigt påminnande på Olof. "Drick nu vällingen Olof", varannan minut. Annars satt han mest och stirrade på tv:n med tom blick. Sen blev han ju ledsen också när han insåg att han inte skulle hinna leka med alla bilarna i soffan på morgonen.

Men iväg kom vi. Och till dagis kom vi, prick kl.9. Så det var ju inte direkt nån marginal där. Men å andra sidan, så hade det ju inte gjort något om vi kommit lite "för sent" till dagis! :)

Iallafall, Olof galopperade in på gården och rusade fram till hans avdelning och vinkade som en toking in på barnen och frökarna. Han var lite blyg och avvaktande i ungefär 20 sekunder, sen var inte mamma intressant längre! Det är så skönt att Olof trivs och har det så bra på sitt dagis. Enormt skönt. Sen pratade jag lite med fröknarna, berättade hur stor Olof blivit under jullovet. Ingen vila längre efter lunch, går på pottan utan vidare protester. Ska bli kul sen att höra hur han haft det!

Just nu ligger Sixten och sover där ute. Han var så trött när vi gick vår långpromenad efter dagislämning! Men jag lyckades hålla honom vaken ända till halv elva! Så nu räknar jag med att han sover iallafall en timme, och är sen vaken till efter vi hämtat Olof och kommit hem och ätit mellanmål. Det är en bra tid för honom att somna. Så kan jag laga middag "ostört", haha!

Har precis skickat iväg ett mail ang att hyra en lokal för kalas. Vi planerar att ha ett stort kalas för Marcus och Olof, förmodligen sista helgen i februari. Och om vi hade kunnat hyra en lokal, hade det varit kanon. Jag räknade lite snabbt i huvudet, och om alla kommer som vi vill ska komma, blir vi 32pers. Tråååångt här hemma, med andra ord :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0