Som alla andra gör


Idag är det måndag. Och inte vilken måndag som helst. Det är det den 2 januari, dvs första måndagen på det nya året. Det är den största nystarts-måndagen på hela året. Och det är ju såklart extremt töntigt. ”På måndag börjar mitt nya liv”. ”Efter nyår, DÅ ska jag vara mer hälsosam och nyttig”. Så tänker minsann inte jag. No sir..


Jag har ju knappast suttit och bläddrat i min gamla nötta butiksguide denna morgon.


Inte heller jag gjort mig av med alla onödiga saker från köket, såsom det där paketet Digestive-kex, den sista
pepparkaksburken och det halva paketet glass. Sånt som är extremt lättillgängligt när fingrarna kliar efter något att stoppa i munnen den där stunden när pojkarna sover middag.


Och inte har jag tänkt ut en inköpslista i huvudet där det bland annat står morötter, lättfil, fun light och
clementiner på.

-------

ELLER JO, DET HAR JAG!


Noll tolerans mot småätande och onödigheter. Nu är det nerpräntat här. Nu är det fritt fram att mobbas när jag failar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0