Vänninehäng


Idag kom min kära vän Maria hit med sin lilla dotter Amanda, 2 månader gammal. En liten söt pluttis, lilla Amanda! Sixten kändes väldigt stor i jämförelse :) Lite fika, mycket prat och skratt. Dock var Sixten på alldeles särskilt klängigt och slingrigt humör. Ville absolut inte sitta i egen stol och äta lunch. Men det gick det med! Maria är en sån skön person som kan säga saker till, som skulle få andra mammor att höja på ögonbrynen. T ex att man ibland känner för att kasta ut sina barn genom fönstret eller stänga in sig själv i ett rum och låtsas att man inte hör när barnen ropar. (neeeeej, varken jag eller Maria skulle nånsin göra vare sig det ena eller det andra mot våra barn. That's not the point..) Ja, ni fattar.

Tack för några trevliga timmar vännen!

Sen hann jag och Sixten med en halvtimmes-promenad i solen också innan storebror hämtades hem från dagis. Olof älskar att vara tillbaka på dagis, och har haft massa kul dessa två dagar. OCH suttit på pottan OCH kissat, minsann. Var lite osäker på hur det skulle gå, men väldigt positivt resultat alltså!

Just nu sover Sixten där ute i sin vagn. Olof sitter i badet. Så skönt nu när Olof är lite större och man inte behöver sitta bredvid på samma sätt när han badar längre. Neeeej, jag lämnar inte min son ensam i badet! Men däremot sitter jag 2,5 meter bort och knappar på tangentbordet. Jag både hör och ser honom alldeles utmärkt.

Till middag idag blir det smarrig kycklinglåda med ris. Smaskedaskens.

Imorgon väntar nya äventyr. Jag och Sixten kör till Malmö direkt efter dagislämning. Först väntar ett spännande (?!) möte på jobb. Sen ett vidare besök hos sjukgymnasten! Ska bli spännande att höra vad som sägs vid båda tillfällena :)

Bilder på världens sötaste Sixten? Någon?? Okejdå!












Kommentarer
Postat av: Mormor

Världens sötaste Sixten och tänk att han är mitt lilla barnbarn, en sån tur!

2012-01-11 @ 16:43:22
Postat av: Farmor Agneta

Söt nos säger jag bara :)

2012-01-12 @ 06:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0