Fortsatt


Inget kräk eller dylikt på hela dagen igår. Olof åt typ ett halvt rån och drack en deciliter välling på hela dagen. Lite pärondricka också. Han sa själv att han var "frisk i magen" nu. Men jag la mig ändå med en klump i magen igårkväll. Lite nervös. Och jo minsann. Det hade nog inte ens gått en kvart efter det att vi släckt lampan, då vi hörde Olof inifrån sitt rum.

Jag och Marcus var värsta synkade paret inatt alltså. Vi spurtade till Olofs rum. Den ena ryckte upp Olof ur hans säng, den andra slängde fram spannen och försåg honom med papper eller våtservetter om så önskades. Tre kräktillfälle. Och vi hann banne mig dit alla tre gångerna utan något spill alls. Skönt att få komma ikapp med de andra lakanen. OCH den övriga tvätten med såklart!

Har precis varit ute alla fyra på en lång och stilla promenad. Våren han anlänt med besked och vi bevittnade massa snödroppar, vintergäck och lila små krokusar. Jättehärligt.

Nu sover Olof och Sixten gastar efter mellanmål. Duktig kille va? 10 månader och kan redan säga "Mamma ge mig maaaaat". Jodå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0