Söndag soliga söndag


Idag är det härlig vår. Härligt härligt. Sixten var så fin i rött!



Veckan som gått har varit lite si och så. Olof blev lite kass i magen igen i onsdags, och stannade därför hemma från dagis på torsdagen. När Marcus ringde dit för att meddela om Olof, frågade han om det var andra barn som var sjuka. Svaret han fick var: "Nej, men några har varit lösa i magen för att dom håller på att få tänder". Eh okej.....

Jag var själv jättedålig på fredagen. Vad sjutton är det för envis bacill som cirkulerar här hemma?!?! Igårkväll, när Sixten redan sovit en timme, hör vi honom gnälla till i sängen. Hade väl tappat nappen, tänkte vi. (för övrigt skedde detta precis när vinnaren i Melodifestivalen skulle utses..) jag gick in och skulle lägga honom tillrätta och sticka nappen i munnen. Tyckte det luktade lite märkligt. Jodå. Kudden, som han fortfarande låg nerborrad i, var nerkräkt. Yummi. Jag ryckte upp Sixten ur sängen, han då sovandes, för att tvätta av honom. Jag och Marcus förberedde oss på det värsta inför natten. Men inga fler kräkningar inträffade. SKÖNT!!

Vi vill inte ha mer sjuka här hemma nu!!!!

Vi var hemma hos mamma och pappa igårkväll och åt god middag. Pojkarna fick massa presenter av mormor, som varit på resande fot med sina elever ett par dagar. Kläder och bilar, såklart :)

Sixtens outfits:



Olof fick en pyjamas och en tröja



(ja älskling.. jag har fotat kläderna på spisen..)



Och jag fick minsann också en present!! Min fina mamma hade köpt ett så himla fint halsband till mig. (Jag har dregglat över ett väldigt liknande hemma hos henne...) tack lilla mamma!

"Älska den du är, det du gör och dem du lever nära - det är allt"



Nu ska vi snart iväg till Arlöv, hem till syrran. Olof och Samuel ska leka så fint så fint (hrm..) och så ska vi ha lite bebismys med Oscar också. Har ju bara träffat honom en enda gång pga all magsjuka som cirkulerat här hemma!!



Kommentarer
Postat av: Mamma/Mormor

Finns inget roligare än att ge presenter! Väl bekomme!

2012-03-11 @ 19:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0