Whatsapp


Alltså, det är mycket nu. Jag jobbar ju!! Det är jättekul och utmanande. Sleepy blir jag också :)  ZZzzzzz. Och jag saknar mina barn och min man jättemycket när jag sitter på bussen hem. (förlåt, jag hinner inte sakna dom så jättemycket under själva arbetsdagen, hihi :)) Men det är så jag hade hoppats att det skulle va. Hade ju varit jättejobbigt att gå nio timmar om dagen på sin arbetsplats och bara längta därifrån.

Men såklart händer här andra saker också, förutom att jag jobbar. Marcus första pappavecka har han verkligen gått ut hårt på. Han lagar avancerade middagar, hittar på massa aktiviteter med pojkarna. Idag fick jag en bild på Whatsapp på en kladdig Olof med chokladig visp i handen. Marcus bakar?? Marcus bakar med två barn?? Marcus tar foto på en überkladdig Olof istället för att tvätta honom?? HÄRLIGT!



I tisdags lagade han polsk husmanskost. Nej, Marcus är inte från Polen och är inte uppväxt med polsk husmanskost. Men han var i Krakow med sitt jobb förra (?) året, och blev lite såld på maten där. Så efter lite googleri hittade han några recept på Bigos. Polsk mat. Vitkål, surkål, nötkött, korv, sidfläsk, fläskkött, svamp, lagerblad.... Ja, alltså det låter ju inte klokt. Alla som känner Marcus undrar nog om han slagit i huvudet. Kål??? Jodå. Och det smakade inte helt fel. Luktade dock godare än det smakade. Men med lite ändringar och vana, blir det nog godare för varje gång.



(Nä, det ser inte klokt ut. Jag vet..)

Och idag då?? Alltså, det godaste på länge. Marcus lagade fylld fläskfile, klyftisar och underbart god sås.



Receptet hittade han HÄR, och det kan ni också göra :) Wunderbart.

I övrigt håller jag på att sätta mig in i allt på jobb. Beställningar, säljsamtal, exponering, osv osv. I like it! Även om det är tungt, sömnigt ibland. Igår klev jag upp 04.50. DET var tidigt.. Men som tur är,  går jag bara upp så tidigt en dag i veckan, just på onsdagar. Övriga dagar kan jag dra mig till 05.20 :)

Imorgon har jag sovmorgon dock. Varannan fredag börjar jag kl.10. Jobbar 10-21.15. I köket står träningsväskan packad. Tänker vara på gymmet klockan åtta och köra lite innan jobb. Gäller att hitta tid till det också ju! När våren kommer på riktigt, och kroppen godkänner det, ska jag börja powerwalka och kanske kanske försöka jogga lite också några kvällar i veckan. Perfekt att ge sig ut när Olof och Sixten somnat. Vid den här tiden.

Babbel babbel.

Jobbar även lördag denna veckan, 06.30-15. Sen är det middag hos mamma och pappa och sen hem för melodifestivalmys med maken i soffan!

Toodels


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0