Update

 
Ja jag vet. Jag är så kass på detta nuförtiden. Att blogga. Eller, jag är inte kass på att blogga, men jag är kass på att uppdatera bloggen. Urkass. Kasselikassast.
 
Jag börjar med mig själv då, så har vi det överstökat. Jag lever.
 
Så.
 
Eller kanske något lite till om mig då..
 
Förra veckan var jag iväg på BLU-seminarie del 2. Fyra dagar, från 8.30 på morgonen till sent på kvällen. Utom en kväll, då åkte jag hem och sov med Sixtens kalufs kittlandes under näsan på mig. Utbildningen var nämligen i Malmö denna gången. Finfint boende på S:t Jörgen vid Gustav. Lätt det finaste Scandic jag varit på. Maten var riktigt lyxig. Inte skolmatsals-liknande som det var i Helsingborg. (inget illa emot skolmaten, men den här massproducerande känslan vill man väl inte ha på en restaurang?)
 
BLU (ja asså ButiksLedarUtbildning för den som glömt..) är, kort beskrivet, tidskrävande. Det är mycket plugg. Mycket hemuppgifter som genererar i mycket skrivande. Det är träffar med hemstudiegruppen och det är enkätsammanfattningar från medarbetare. Det är mycket jobb, med andra ord. Men oerhört givande och nyttigt. Massa övningar i grupper med människor som man inte känner. (eller känner lite grand vid det här laget). Det är mycket övningar där man ska stå och tala inför grupp. Vi är 25 pers (fyra tjejer, 21 killar) i klassen från hela Sydsverige. Väldigt trevliga människor. Givetvis är där en störig person. Men det finns där väl alltid i varje grupp?
 
Så nu vet ni vad jag gör på mina lediga stunder. Pluggar och läser och skriver. Efter jag pussat på man och barn såklart!
 
I övrigt har julexponeringarna tagit över i butiken. Det är godis överallt. Så mycket som möjligt på så lite yta som möjligt. Så Juleskummet trängs med chokladtomarna och polkagriskäpparna så gott det går. Kom och köp!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0