Bakat var det ja

 

Jag har bakat. Två kakor blev det. Den ena var första gången. Och eftersom det var till brorsans 20-årskalas, ville jag ha en kaka i backup, ifall den första smakade illa. (smakade illa. fat chans liksom)

 

Det säkra kortet var en chokladfudge-kaka. Samma som jag gjorde till mammas kalas i somras. Så himmelskt god så det finns inte. Givetvis dokumenterade jag det! Men det verkar vara vajsing på blogg.se. Kan nämligen inte lägga upp bilder för tillfället. Ackja. Jag sparar de till senare tillfälle!

Recept är iallafall hämtat härifrån.

Denna kaka förblev inplastad på diskbänken, och åkte senare in i frysen för att ätas vid ett annat tillfälle. Den behövdes nämligen inte.

 

Istället mumsade vi på den här: Ooey gooey brownie. Och eftersom jag inte kan lägga upp mina egna bilder på detta underverk, så får ni klicka på länken. Den var exakt så god som den ser ut. Den var himmelsk i en helt annan betydelse än himmelsk brukar stå för. Jag lovar.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0