Perfekt

 
 
Hejsan!
Det är den perfekta mamman som sitter i den perfekta soffan bredvid den perfekta pappan och mannen. Jepp, det är vi det. Den perfekta familjen.
 
Oj förlåt. Lät det kaxigt?? Förlåt så mycket då. Men vi har verkligen haft den perfekta söndagen. (även om den började lite surt för två trötta småbarnsföräldrar. Puss älskling!) Men sen har den varit perfekt hela dagen. Mycket pussar och kramar. Glada barn. God mat. Härligt väder. Då blir man lite kaxig sådär.
 
Nu sitter jag och mannen redo och väntar på Solsidan. En hel vecka sen det var söndag sist. Denna vecka har gått förbi snabbt och förvånansvärt smidigt faktiskt. Vi fick ju en lugn start med bara tre dagar på dagis. Veckan som kommer kommer bli lite tuffare. Onsdagen är lång, och fredag jobbar jag kväll. Men det tar vi då! Måndagen är iallafall förberedd så långt det går. Frukost- och lunchlåda står redo i kylen. (Kan passa på att tipsa om en redigt god frukost som jag äter på jobb. Jag tar upp jordgubbar ur frysen på kvällen. Jordgubbar som jag för övrigt fått från svärmor, supergoda! Sen tinar de långsamt i kylen över natten och på morgonen badar de i sin egen saft. Det avnjuter jag med en skivad banan och lättyoggi med vaniljsmak. Det smakar grymt gott. Ett tips!) Till lunch blir det chili con carne och en liten sallad. Allas kläder ligger framme i små högar. Middagen är planerad och förberedd så långt det går. Riskokaren är t ex laddad redan. Allt för att spara dyrbara, hungriga minuter imorgoneftermiddag. Japp jag vet, manisk.
 
Det kommer ett inlägg om en stund med bilder. Håll ut!
 
Toodels!
 
 

Kommentarer
Postat av: Farmor Agneta

Ja vist är det gott Anna. Jag har det med mig med. Men jag har lite av mina mussli med mig o mitt knäckebröd. Kram på er.

2012-09-04 @ 09:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0