Vi klarade det

 Då var den över. Veckan. Nästan iallafall. Givetvis blir det ett söndagsinlägg, som ju skrivs i denna skrivande stund. Och Marcus är fortfarande på flygande fot, eller sittandes i ett flygplan på väg till Kastrup. Killarna ligger i sina sängar och tumlar runt. Olof ligger med sin ritbräda hör jag, och Sixten ligger och leker med napparna mot gallret. (asså galler och galler.. men han ligger ju fortfarande i sin spälsäng)
 
Jag då? Jag har landat i soffan nu med Marcus jobbedator. (Är ruskigt sugen på att köpa en sån är goding själv.) Allas kläder ligger framme i små högar. Köket är skinande rent såklart. Två tvättställningar med nästan torra kläder och handdukar står och retas eftersom det inte kommer vara tillräckligt torrt att vikas undan ikväll, utan de kommer stå och räcka tunga åt oss imorgon när vi dundrar in genom dörren vid fem-tiden på eftermiddagen.
 
Veckan som gått, flög förbi ett ruskigt tempo. Jag tågade till Helsingborg i tisdags. Seminarie 1 av 5 drog igång vid 09.30. När klockan sen slog 09.50 var det fika. Ja asså, visste ni inte det? Ica-skolan = fika-skolan.. 21.00 på kvällen sen, var vi klara för dagen. Onsdagen såg likadan ut. 08.30-21.00. Galet många timmar att hålla sig fokuserad på. Men det var roliga dagar. Träffade massa trevliga människor. Väldigt inspirerande att vara i samma rum med så många unga, ambitiösa människor. Där var massor av unga killar i 20-25årsåldern som redan arbetade som butikschefer, färskvaruchefer, försäljningschefer. Inte bara i små Nära-butiker, utan även stora Kvantums och Maxis. De flesta hade Handlare-planer. Coolt, tyckte jag. Jag är inte direkt omringade av ungdomar som brinner för sitt arbete på min arbetsplats..
 
Vi blev indelade i hemstudiegrupper. Min grupp är kanon. Endast trevliga människor. Grabbar allihopa. (Av 25 deltagare, var vi 3 st tjejer.) Alla bor och arbetar vi Malmö-Lund-området, vilket betyder att vi har max 2 mil att transportera oss vid våra gruppträffar. Praktiskt. Vissa av de andra grupperna kunde det skilja 15-20 mil. Ooops.
 
Nu har jag några hemläxor att pyssla med tills nästa seminarie som inträffar om två månader. Innan dess ska vi ha en träff med hemstudiegruppen. Eller, vänta. Det lät ju alldeles för simpelt beskrivet. Pyssla med. Det är rätt mycket. Men vårt nyckelord är PLANERING. Jag satt 1,5 timme idag och kom igån med min första enskilda uppgift. Perfekt när Sixten sov, och Olof pysslade med vattenfärger och skoleboken.
 
 
Vi fick en hög med böcker och stenciler att läsa. Allt praktiskt packat i en praktisk ryggsäck. Fick även ett litet rött paket. Eller jag menar ett litet rött usb-minne där det står Ica-skolan på. Ingen reklam eller så.
 
 
 
Jag lyckades glömma min hårborste hemma. Och topz. Jag är typ sämst på att kladda på mascara. Mycket hamnar på ögonlocket och skitnära fransraden. Topz är då en livräddare på morgonen. Men det fick gå ändå. Jag var så försiktig så försiktig med mascaraborsten. Men det gick åt skogen ändå. Tvinnade toapapper och duttade bort så gott det gick :)
 
 
Att komma hem i torsdags var underbart. Sixten blev så lycklig när jag dök upp. Olof var lite mer svårflörtad och blev aningens rasande när jag och mamma pratade med varandra istället för att leka med honom.
 
I fredags blev det McDonalds för hela slanten. Vi satt jättelänge och åt. Jag slukade min burgare snabbt som vanligt. Olof och Sixten var mer finsmakare, och dippade varje pommes omsorgsfullt i sina små byttor med ketchup och åt i små tuggor. Men det gjorde inget. Vi hade all tid i världen.
 
 
Idag har vi haft en riktig söndag. Städat, handlat, lekt, myst och kollat på film. Det regnade mycket i förmiddags, men efter vi ätit middag såg det riktigt härligt ut så jag klädde på oss och gick ut. Det var riktigt höstigt och härligt ute. Skönt att rastas lite.
 
 
Vi skulle hälsa på hästarna, men de höll sig inne idag tyvärr.
 
 
Nu väntar en vecka full av vanlig vardag igen.
 
Toodels!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0