En dröm.. eller?


Jag gick ut på en härlig långpromenad alldeles allena efter lunch idag. Traskade bort till den där affären jag skrivit om i ett tidigare inlägg, Kids and friends. Dom har lite premiärpriser och erbjöd 20 % på hela sortimentet. Så jag tänkte jag skulle dit och gotta mig lite.

Jag gick ett tag och fingrade på lite olika Odd Mollysar. Väldigt vackra kläder. Speciellt blusarna/tunikorna. Fanns även ett par fantastiska klänningar och koftor. Men alltså... inte ens med en rabatt på 20 % tyckte jag det kändes vettigt..



Och porslinet!! Åh porslinet. Bland annat Matteus. Extremt otroligt fantastiskt vacker. Tunga, rejäla grejer. Lergods tror jag. I alla möjliga färger. Mönster. Smakfullt. Och DYRT. Jag tror inte att mitt té hade smakat så mycket godare i en mugg för flera hundralappar eller att min sallad hade blivit lyxigare i en skål för runt tusenlappen. Jag hade nog känt mig liiite gladare, och njutit aningens mer, men nej. Jag hade haft svårt att lägga ner så mycket pengar. på. porslin..

men vackert var det..





Jag gick en lång stund och höll i ett paket med über-vackra muffinsformar, med underbara blommor på i olika färger. 15-pack för 70 kronor. Men nej. Jag la faktiskt tillbaka paketet igen.

På vägen ut från affären såg jag ett ställ med schalar och scarfes. Oh Lord.. i stil med min underbara kreation som mamma och svärmor hade massa fuffens med i julas, som jag fick i födelsedagspresent. Och jag tyckte ju den var lite pricey.. Åk till Kids and friends om du har en sisådär 1099 kr över att lägga på en schal, väldigt vacker förvisso, men dock en schal.

Det sista jag gjorde var att jag sneglade bort mot kassadisken och gav alla kvinnor i kön ett Evil eye. "Stå ni där, och släng upp era Odd Mollysar på kassa-disken. Gör ni det." Så drog jag upp blixtlåsen på Lindex-kappan och begav mig hemåt igen.



Kommentarer
Postat av: Annelie

Haha vad söt du är, roligt skrivet. Lindex är inte fy skam, det är min favoritaffär faktiskt! roliga muffinsformar såg jag på mobilia häromdagen på lagerhaus. De hade fått en jättefin polarn o pyret butik också!! De där 400 kronorna var en årsavgift för att kunna lägga upp filmer.. Smått onödigt yes ;)

2012-04-07 @ 10:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0